يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۰۸
کد مطلب : 1397
بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل از عزم خود در پایان دادن به خشونت‌های مرگ‌بار در نوار غزه خبر داده است.
پرس تی وی -بان کی مون، روز چهارشنبه (۲۱ نوامبر، اول آذر) در کنفرانس خبری مشترک با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر رام‌الله در کرانه باختری، همچنین تصریح کرد: « اکنون زمان دیپلماسی و متوقف کردن خشونت فرا رسیده است.»

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این کنفرانس خبری، ضمن محکوم کردن حملات مرگ‌بار اسرائیل علیه نوار غزه، بر لزوم اقدام فوری جهت پایان دادن به خشونت‌های تل‌آویو تاکید کرد.

عباس همچنین سیاست اشغال‌گرانه اسرائیل در ادامه روند ساخت شهرک‌‌های یهودی‌نشین در سرزمین‌های اشغال‌شده را محکوم کرد.

وی همچنین از جامعه بین‌الملل خواست، رژیم اسرائیل را از ادامه حملات علیه نوار محاصره شده غزه، باز دارد.

رژيم صهيونيستي از روز چهارشنبه (۱۴ نوامبر، ۲۴ آبان) تاکنون، بیش از ۱۴۵۰ بار منطقه محاصره‌شده غزه را هدف حملات خود قرار داده است.

رژيم اسرائيل در موج جديد حملات هوايي، گلوله‌باران و شليک توپ‌خانه عليه نوار غزه، دست کم ۱۵۱ فلسطيني از جمله زنان و کودکان را کشته و بیش از ۱۲۰۰ فلسطيني را زخمي کرده است.

ارتش اسرائیل ادعا می‌کند، این حملات به منظور دفاع صورت می‌گیرند.

کابینه رژیم اسرائیل همچنین با بسیج حدود ۷۵ هزار نیروی ذخیره برای آمادگی جهت هرگونه حمله زمینی، موافقت کرده است.

در همین حال، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل روز سه‌شنبه (۲۰ نوامبر، ۳۰ آبان) در حضور کوتاه خبری با هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه امریکا، پیش از آغاز مذاکرات پشت درهای بسته، اعلام کرد، تل‌آویو آماده است حملات خود در نوار غزه را شدت بخشد.

غزه همچنین از سال ۲۰۰۷ میلادی، تحت محاصره همه جانبه رژيم اسرائيل قرار دارد. محاصره اين منطقه پرجمعیت سطح استانداردهاي زندگي را به شدت کاهش داده و بر فقر و بي‌کاري در این منطقه افزوده است.

رژيم آپارتايد اسرائيل با محاصره غزه، حدود ۱.۷ میلیون فلسطینی ساکن این منطقه را از دستيابي به حقوق اوليه خود همانند حق آزادي تردد، حق برخورداري از کار و دستمزد مناسب و برخورداري از امکانات بهداشتي و آموزشي کافي، محروم کرده است.
https://tabeshekosar.ir/vdcb.9b8urhbfziupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما